Page 8 - jakby CO₂! - Eksperci IBSE 2019/2020 Amgen Teach
P. 8
2. Możliwa/e hipoteza/y
………………………………………………………………………………………………………………………………….…………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………….…………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3. Przebieg doświadczenia
a) przygotuj sprzęt i materiały do doświadczenia
Materiał badawczy (dla grupy):
muszle różnych gatunków małży, np.: sercówka pospolita, małgiew piaskołaz, rogowiec
bałtycki
Sprzęt i odczynniki:
Próba kontrolna pozytywna: 2 probówki, gumowy korek z rurką odprowadzającą (słomka),
pipeta Pasteura z podziałką, 4 klamerki, węglan wapnia, woda wapienna, kwas octowy (ocet).
Próba kontrolna negatywna: 2 probówki, gumowy korek z rurką odprowadzającą (słomka),
pipeta Pasteura z podziałką, 4 klamerki, węglan wapnia, woda wapienna, woda.
Próba badawcza I: 6 probówek, 3 gumowe korki z rurką odprowadzającą (słomka), pipety
Pasteura z podziałką, 12 klamerek, woda, muszle 3 gatunków małży, woda wapienna.
Próba badawcza II: 6 probówek, 3 gumowe korki z rurką odprowadzającą (słomka), pipety
Pasteura z podziałką 12 klamerek, muszle 3 gatunków małży, woda wapienna, kwas octowy
(ocet).
8/134