Page 8 - jakby CO₂! - Eksperci IBSE 2019/2020 Amgen Teach
P. 8

2.  Możliwa/e hipoteza/y

               ………………………………………………………………………………………………………………………………….…………….


               ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


               ………………………………………………………………………………………………………………………………….…………….

               ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..






                3.  Przebieg doświadczenia

                   a)  przygotuj sprzęt i materiały do doświadczenia


                 Materiał badawczy (dla grupy):

                 muszle różnych gatunków małży, np.: sercówka pospolita, małgiew piaskołaz, rogowiec
                 bałtycki














                 Sprzęt i odczynniki:

                 Próba kontrolna pozytywna: 2 probówki, gumowy korek z rurką odprowadzającą (słomka),
                 pipeta Pasteura z podziałką, 4 klamerki, węglan wapnia, woda wapienna, kwas octowy (ocet).

                 Próba kontrolna negatywna: 2 probówki, gumowy korek z rurką odprowadzającą (słomka),

                 pipeta Pasteura z podziałką, 4 klamerki, węglan wapnia, woda wapienna, woda.


                 Próba badawcza I: 6 probówek, 3 gumowe korki z rurką odprowadzającą (słomka), pipety

                 Pasteura z podziałką, 12 klamerek, woda, muszle 3 gatunków małży, woda wapienna.

                 Próba badawcza II: 6 probówek, 3 gumowe korki z rurką odprowadzającą (słomka), pipety

                 Pasteura z podziałką 12 klamerek, muszle 3 gatunków małży, woda wapienna, kwas octowy
                 (ocet).







                                                           8/134
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13