Page 9 - AMGEN TEACH - Paleta Natury 2019 - Eksperci IBSE
P. 9
Które materiały najlepiej przyjmowały barwniki?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Który odczynnik chemiczny przygotował (zabejcował) tkaniny do przyjęcia barwnika?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Które rośliny nie wymagają wcześniejszego bejcowania tkaniny?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Jak myślisz dlaczego?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Mając do dyspozycji wszystkie media znajdujące się w sali wyjaśnij pojęcia: taniny/garbniki
i zastanów się, w którym momencie doświadczenia one wystąpiły, oraz jakie znaczenie mają
w procesie farbowania?
………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………
6. Ewaluacja pracy
Który moment doświadczenia był dla ciebie niezrozumiały lub trudny?
…………………………………………………………………………………………………………………………...……………………………….
Który element można przeprowadzić szybciej i łatwiej – czy można udoskonalić doświadczenie?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………..
Czy w/w doświadczenie można wykorzystać w życiu codziennym? W jakich dziedzinach?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………..
7. Ocena z zajęć - fakultatywnie
Ocena prowadzącego zajęcia
Ocena własna Ocena partnera w grupie Ocena razem - średnia
Uczeń
1
Uczeń
2
8. Dla spostrzegawczych
Na każdej kartce znajdują się inne, nietypowo zaznaczone litery. Wypisz je tutaj, a utworzą dwa
słowa. ….............. ………………….
Autorzy:
Aleksandra Kwiek
Dorota Szewczyk-Bąkowska
str. 9